fredag den 15. april 2011

Sol på altanen

Fantastiske vejr og tidlig påskeferie er en fantastisk kombi. Oprydningen på altanen fortsætter efter den logiske fremgangsmåde, at jeg sætter frø til spiring og stiller stole derud, og det fortrænger på magisk vis al rodet og skramlet, som må fortrække ind i stuen og videre ned til skraldecontaineren.

Har plantet citrontimian og esdragon og sået radiser i mine altankasser. Og noget ingefær som lå og spirede ude i køkkenet - aner ikke om det vil gro udendørs her i landet, så det må komme an på en prøve.

Inde på altanen er blegselleri 'Utah' sat til forspiring. Og et brev blandede sommerblomster og en plante der vist hedder Kyndelsporre, Chaenorhinum origanifolium 'Summer Skies''. Og så har jeg fyldt jord i en stor plantekasse med vandreservoir - det er meningen at der skal stå et par tomatplanter i den senere, men til at starte med har jeg sået spinat, som gerne skulle fungere som bundække for tomaterne.

Og så kommer resten af dagens arbejde vist til at foregå i køkkenet - skal have styr på provianten til mine havehjælpere i morgen.

2 kommentarer:

  1. Lyder dejligt!!! Ih, jeg burde også få sået her i wk... Håber I får en dejlig dag i morgen!

    SvarSlet
  2. Tak Tina, det gjorde vi. Håber du får sået lidt?

    SvarSlet