torsdag den 7. juli 2011

Resignation. Om vigtigheden af at huske at sige PYT.

Det blir ikke rigtig til noget med køkkenhaven i år.

Synes det har styrtet ned hver gang jeg har haft tid til at køre derud, hele foråret og forsommeren. De forspirede planter er omkommet i heden på altanen. Og nu er det stukket fuldstændig af for mig, i meterhøjt ukrudt og dårlig samvittighed overfor naboerne derude.

 Det har stresset mig et stykke tid, men for at par dage siden kom jeg i tanke om en af grundpillerne i stressforebyggelse: sig PYT! Så det gør jeg, og så kan jeg da glæde mig over at altankasserne bugner af friske krydderurter, og at jeg har tomater på altanen :-)

Og så har jeg langsomt fået mig en fin, mindre pelargonie-samling hjemme i vindueskarmen. Den kommer der nok nogle billeder af en af dagene.

Og æbletræer har jeg stadig ude i haven, så lidt høst har jeg da at se frem til :-)

2 kommentarer:

  1. Ja pyt da med det, du tager revance til næste år :) Vores altankasser bugner også, det er skønt :)

    SvarSlet
  2. Pyt pyt! (du må godt overdrage noget 'pyt' til hr. P...)

    SvarSlet