torsdag den 6. maj 2010

Det begynder at ligne en køkkenhave.

Så er alle sætteløg (skalotte, rødløg og hvidløg) kommet i jorden. Det samme gælder for jordskokker (alm. og røde), og småplanter af knoldselleri, spidskål, grønkål, rosenkål og en masse salat. Desuden er der sået gulerødder (alm. sommer- og et farvemix), pastinakker, tagetes, krus- og bredbladet persille samt dild.

Der mangler stadig en del ... Altanen derhjemme er fuld af småplanter, som liiiige skal være lidt mere robuste, inden de kommer ud at lege. Og frøposerne er bestemt heller ikke brugt op endnu. Men alt i alt er jeg rigtig godt med.

Kartoflerne (de tidlige) er begyndt at titte op. Vinstokkenes knopper bryder. Kirsebær, påskeliljer og forsythia blomstrer. Livet er skønt !

Græsset vokser også som én i H.... Så i går købte jeg en ny plæneklipper som erstatning for den gamle rustne, der fulgte med da jeg overtog haven. Den havde det lissom med at lække olie. Og man havde valget mellem at slukke den ved 1) at køre den tør for benzin eller 2) at give den et ordentlig gok med en hammer. Da den oven i købet var ved at ruste op, synes jeg det var på tide at sende monstret videre til de evige græsmarker. Det nye vidunder ligger i sin papkasse - jeg tror jeg vil gøre min fader den glæde at vente med at samle den, til han kommer hjem fra ferie, så han kan få lov at være med. Far-datter kvalitetstid, yearh :-)

1 kommentar: