onsdag den 26. maj 2010

Udplantning og såning fortsætter.

Det kniber lidt med at få blogget tingene lige så hurtigt som de finder sted, men så må man jo få det skrevet lidt hen ad vejen. Det vigtigste er at jeg til næste år kan se cirka hvornår jeg gjorde hvad. Ergo kommer hér lidt om hvad der skete i haven for en uges tid siden :-)

Onsdag d. 19. maj: Gulerødderne var spiret, og både kartofler, løg og jordskokker var kommet op. Og æbletræerne var liiiige ved at begynde at blomstre.

Jeg fik jeg sået 3 slags ærter, alm. stangbønner, kulørte bladbeder og 2 slags rødbeder.

Mine forældre kom forbi - vi skulle til åbent hus i kommunens gartneri og se årets sommerblomster, men der blev da lige tid til at min far samlede og testkørte den nye græsslåmaskine. Den kører som en drøm :-)

Imens plantede min mor squash, porrer, purløg, kinesisk hvidløg og mere salat.

Hen over pinsen har haven passet sig selv, da overgartneren har været på familietræf i Jylland. Så nu glæder jeg mig godt nok til at komme ud og få lidt jord under neglene igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar