søndag den 2. maj 2010

Uge 17 i min have

I denne uge har jeg haft ferie, så der har været god tid til at komme i haven.

Mandag lykkedes det mig at blive solskoldet, så dejligt vejr var det. Lavede en masse beskæring, bl.a. af en lige lovlig bred hæk ind mod naboen. Tirsdag havde jeg besøg af min søster og lille Alfred, så der fik jeg ikke meget fra hånden, men kors hvor var det hyggeligt :-)

Torsdag var der igen besøg af mine forældre, og som sædvanligt gav det et ordentligt ryk fremad på to-do-listen :-) Vi fik de sidste kartofler i jorden, kørt lidt mere skrammel på genbrugspladsen, plantet nogle småplanter ud og sået gulerødder, beskåret de sidste frugttræer, plantet hindbær og slået græs. Og beundret de små radiser der er spiret frem.

Og drukket kaffe, forstås. Her er min moder fanget i et sjældent, roligt øjeblik:


Og så kom den fine rabarberkrukke på plads, selvom det nok er lidt sent at gå i gang med at drive stængler for i år. Men så kan den jo pynte så længe ...



Og jeg havde nok nået meget meget mere, hvis ikke mit letsind i mandags (overalls og soltop) havde resulteret i en dundrende forkølelse her sidst på ugen. Men så kan jeg lære det :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar