torsdag den 22. april 2010

Et skridt nærmere den victorianske køkkenhave

Jeg kunne godt tænke mig en walled kitchen garden med et kæmpestort victoriansk drivhus, espalierede frugttræer og hele moletjavsen, som her på Heligan. Mangler dog både væg, hus, espalier og moletjavs. Og kyndig britisk havemand til at hjælpe med det hele :-)

Men for at starte i det små, så ønsker jeg mig en fin rabarber-drivningskrukke, ligesom denne:


Er så utroligt heldig at have en mor der er en ørn med ler (Moaar? Tror du måske du kunne lave sådan én til mig? Hva??!), så nu står der en krukke til mig til tørring i hendes kælder! Nu krydser jeg fingre og tæer for at den kommer helskindet gennem brændingen.

Og så glææææder jeg mig til at høste tidlige rabarber til næste forår!

4 kommentarer:

  1. Hvor ser den fantastisk flot ud! Og sikken have det kan blive..engang ;-)

    SvarSlet
  2. Hun er godt nok en ler-haj hende mor-Hedvig :) Men altså, hvad er der nu i vejen med en sort murerspand ?? ;) Sådan en havde min mor stor succes med at drive tidlige rabarber frem under mange mange gange :)

    SvarSlet
  3. Der er intet i vejen med sorte spande :-) Men man er vel romantiker ...

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot! Har ledt højt og lavt i Danmark efter en, men er ikke til at finde. Har din mor sat dem i produktion?;)

    SvarSlet